Program wychowawczy

Szkolny program profilaktyki

 

1. Umiejscowienie szkolnego programu profilaktyki w prawie oświatowym

                  - Konstytucja Rzeczpospolitej Polskiej - art. 72;

                  - Konwencja Prawach Dziecka-art.3, art. 19;

                  - Ustawa o systemie oświaty;

     • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dn. 26 lutego 2002r. (Dz. U. Nr 51 poz. 458) w  sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół

     • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dn. 31 stycznia 2002r. (Dz. U. Nr 10 poz. 96) w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół;

     • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dn. 15 stycznia 2001 (Dz. U. Nr 13 poz. 110) w sprawie zasad udzielania pomocy psychologiczno - pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach;

     • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dn. 15 stycznia 2001(Dz. U. Nr 13 poz. 109) w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno - pedagogicznych i innych poradni specjalistycznych oraz ramowego statutu tych poradni.

 

- Ustawa o ochronie zdrowia psychicznego z dn. 19 sierpnia 1994r.;

- Ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, z dn. 26 października 1982r.;

-  Ustawa o przeciwdziałaniu narkomanii z dn. 24 kwietnia 1997r,;

- Ustawa o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych z dn. 9 listopada 1995 r.

2. Osoby odpowiedzialne za realizację programu

- Rada Pedagogiczna

- Nauczyciele

- Wychowawcy klas

- Dyrektor szkoły

- Wicedyrektorzy

- Pedagog szkolny

- Psycholog szkolny

- Rada Rodziców

- Rodzice

- Organ prowadzący

- Instytucje pozaszkolne (np. Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna, Sąd Rodzinny, Policja, CPU etc.)

 

3. Rozpoznane czynniki ryzyka

Czynniki ryzyka to wszystkie elementy zwiększające ryzyko wystąpienia zachowań problemowych i związanych z nimi szkód.                                                                                                                                                     

-          Środowisko społeczne i normy w nim obowiązujące, promujące dane wzorce zachowań;

-          Modelowanie takich zachowań w domu i w szkole;

-          Grupy rówieśnicze i występujące w nich zachowania dysfunkcyjne;

-          Słabe wyniki w nauce;

-          Brak życiowych celów;

  -          Dostęp do używek;

  -          Dostęp do środków psychoaktywnych

4. Zachowania ryzykowne i ich przyczyny

 

 

 

Informację wytworzył lub odpowiada za treść Katarzyna Leśniak dnia 10.02.2004
Opublikowana przez Katarzyna Leśniak dnia 10.02.2004. Odsłon 9115, Wersja 1drukuj
Wersja : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11  z 14  prawy
Początek strony