- Sprawy Urzędowe
- Sprawy obywatelskie
Sprawy obywatelskie
Wniosek o udostępnienie danych osobowych doc
LICZBA MIESZKAŃCÓW GMINY NYSA (tabela) doc
Informację opracowała: Maria Czepil
ZADANIA WYDZIAŁU
1. Wydziałem kieruje naczelnik.
2. Wydział dzieli się na następujące komórki:
1) Ewidencji Ludności
2) Dowodów Osobistych
3. Zadania wspólne komórek organizacyjnych wydziału:
1) organizacja referendów gminnych i konsultacji społecznych,
2) organizacja wyborów Prezydenta RP, wyborów do Sejmu i Senatu RP, do Parlamentu Europejskiego, wyborów do Rady Miejskiej oraz referendów.
4. Do podstawowego zakresu działania Komórki Ewidencji Ludności należy:
1) wykonywanie zadań administratora danych osobowych wynikających z przepisów ustawy o ochronie danych osobowych,
2) prowadzenie spraw związanych z repatriacją Polaków,
3) sporządzanie wykazów dla potrzeb oświaty, listy osób podlegających obowiązkowi kwalifikacji wojskowej oraz listy mężczyzn/kobiet objętych rejestracją wojskową,
4) realizacja zadań wynikających z przepisów ustawy z dnia 5 lipca 1990r. – prawo o zgromadzeniach (Dz. U. z 2013r. poz. 397) i ustawy z dnia 15 marca 1933r. o zbiórkach publicznych (Dz.U z 1933r. Nr 22, poz 162 ze zm.) i wydawanie decyzji administracyjnych w tym zakresie,
5) zadania zlecone:
a) wnioskowanie o nadawanie i upowszechnianie numerów ewidencyjnych w dokumentacji ewidencji ludności w ramach tworzenia centralnego banku danych Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności,
b) prowadzenie i aktualizacja stałego rejestru wyborców oraz sprawozdawczość w tym zakresie,
c) gospodarowanie środkami budżetowymi przeznaczonymi na zadania będące w kompetencji wydziału,
d) udzielanie informacji w zakresie danych osobowych,
e) realizacja zadań wynikających z przepisów o ewidencji ludności, a w szczególności:
- prowadzenie ewidencji ludności,
- wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania lub wymeldowania,
- wydawanie zaświadczeń w sprawach meldunkowych z dokumentacji archiwalnej,
- wydawanie poświadczeń zameldowania,
- uzupełnianie zapisów archiwalnych mieszkańcom w systemie informatycznym w związku z odstąpieniem od tradycyjnych kart osobowych,
- sporządzanie statystyk dla różnych jednostek,
f) rejestracja pobytu stałego, czasowego, rejestrowanie zmian o obywatelstwie, nazwisku i imieniu.
g) rejestracja zmian wynikających z treści aktów stanu cywilnego tj. urodzenia, zgony, małżeństwa i rozwody.
h) prowadzenie rejestrów:
- wydanych zaświadczeń o zameldowaniu i wymeldowaniu,
- wysyłki danych osobowych byłych mieszkańców,
- aktualizacji danych w ewidencji ludności.
5. Do podstawowego zakresu działania Komórki Dowodów Osobistych należą zadania zlecone wynikające z przepisów ustawy z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach (Dz. U. z 2006r. Nr 139, poz. 993 ze zm.) osobistych, a w szczególności:
1) wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość,
2) unieważnianie starych dowodów osobistych oraz wysyłanie powiadomień do innych urzędów,
3) kasowanie dokumentów tożsamości osób zmarłych oraz prowadzenie archiwum osób zmarłych,
4) prowadzenie rejestrów:
a) unieważnionych nowych dowodów osobistych spoza terenu,
b) utraconych i odnalezionych dowodów osobistych,
5) współpraca z Zakładem Karnym, Policją, USC i innymi urzędami w zakresie dowodów osobistych.